Jdi na obsah Jdi na menu
 


Jawa 350 - úpravy do výkonu

30. 12. 2008

První úprava, kterou by měla absolvovat každá třistapadesátka, hlavně motor typu 638, který je i v 639 a 640, je slicování příruby na karburátor s válci. Tam jsou klidně i půl centimetrové přesahy a pak se člověk diví, že to nejede lépe. Tím si přidáte, tak jednoho hřebce a motoru se o mnoho zklidní chod,  mohlo by se i vyrovnat kouření z výfuků (obecně každé třistapadesátce kouří jeden výfuk více než druhý). Samozřejmě nejlepší je si dát 2 karburátory. Tuhle úpravu dělá firma TKMOTO. To je nejjednodušší úprava.

Další podstatná úprava je odstranění nepřesností ve válcích, ať už sání a výfukový kanál buď dělá také firma TKMOTO, ale to si každý zvládne doma sám. Sundejte válce a podívejte se na sací kanál uvidíte, jak přesahuje, jak už hliník nebo litina. Tady se nemusíte bát a můžete ubrat i litinu a zarovnat to. U výfukovýho kanálu je to horší, tam bych litinu neubíral, hlavně ne na horní hraně... V podstatě hliník vždycky a litinu jen někdy... Pak k vyrovnání přefukových kanálu musíte vyndat vložky válců, prostě nahřejete válce pistolí nebo na sporáku a vložky vypadnou samy. První se musíte podívat, kde jsou nepřesnosti a pak jak jsou vyhozené, tak to spravíte. Pokud to uděláte pečlivě, tak motoru se zvýší tah (citelně) a i zmenší spotřeba benzínu...

Jindřich Král

© 2008

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Rozdílná kouřivost výfuků jawa 639

(Tomáš, 8. 5. 2016 0:18)

Dobrý den, chci se zeptat, jaká je cena úpravy přírub motoru /639/pro rovnoměrnost kořivosti výfuků ..atd. Děkuji za informaci. Tomáš Janev